onsdag 11 juni 2014

Dop i Slaka kyrka

Nu är lillebror döpt! Vi hade dop för honom i lördags den 7 juni i den rosa, fina kyrkan :) jag fick hjälpa till med jättemycket; bära ett stort träkors när vi gick in, hälla upp vatten i dopskålen, torka lillebror på huvudet när han blivit döpt och hänga upp en fin ängel i trädet inne i kyrkan. Jag stod framme vid mina föräldrar ochVilhelms faddrar hela ceremonin :) jag var så duktig! roligast var att se Smilla sitta bland alla i bänkraderna, vi vinkade till varandra några gånger :) Elin sjöng så fint en låt som jag hört mamma spela och sjunga med i här hemma, "how long will I love you" heter den. 






Efter dopceremonin var det mat och fikadags. Stället där vi var på var toppen, det fanns mycket yta att springa på, både ute och inne. 

I söndags innan mormor och morfar åkte hem hann vi även med att gå runt i gamla Linköping tillsammans med Wilma och Albin, deras föräldrar och våra mormödrar och morfäder. Det var kul!





Nu har vi vanlig vardag igen, alla åkte hem i söndags, det blev väldans tomt! 

Måste sova nu, ska ju till dagis imorgon :) puss puss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar